سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی انواع اپلیکیشن

اپلیکیشن اندروید چند سالیست که با ورود دستگاه‌های اندرویدی بسیار محبوب شده‌اند. امروزه کاربران زیادی برای کارهای روزمره خود از تلفن همراه استفاده می‌کند. به همین دلیل است که افراد زیادی که صاحب کسب و کارهای مختلف هستند، روی به طراحی اپلیکیشن اندروید می‌آورند. یکی از اصنافی که میتواند با داشتن یک برنامه اندروید کسب و کار خود را گسترش دهد، آموزشگاه‌ها و افرادی هستند که در زمینه آموزش فعالیت دارند. در این بخش قصد داریم تا شما را با طراحی انواع اپلیکیشن اندروید آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

انواع اپلیکیشن اندروید

انواع مختلفی از اپلیکیشن اندروید وجود دارد که کاربران با آنها کار می‌کنند. در زیر ما به انواع آن اشاره کرده‌ایم.

اپلیکیشن کاربردی

شاید یکی از انواع اپلیکیشن اندروید که بسیار محبوب است، اپلیکیشن‌های کاربردی می‌باشند. این نوع اپلیکیشن‌ها برای حل یک نیاز کاربردی در کاربران ساخته می‌شوند. برای مثال اگر شما به چراغ قوه نیاز داشته باشید، باید یک اپلیکیشن چراغ قوه بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. مبدل واحد‌های ارزی و متری، قبله نما، قطب نما و موارد دیگر از جمله اپلیکیشن‌های کاربردی هستند. ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی معمولا نسبت به ساخت اپلیکیشن‌های دیگر کمی آسان‌تر است و البته کاربران بیشتری را نیز با خود همراه خواهد کرد. 

اپلیکیشن فروشگاهی

در کنار اپلیکیشن‌های کاربردی، اپلیکیشن‌های فروشگاهی نیز همواره طرفداران خاص خود را دارند. اپلیکیشن‌هایی مثل دیجی کالا، اکالا، اسنپ مارکت وغیره از جمله اپلیکیشن‌های فروشگاهی هستند. همانطور که از نام این اپلیکیشن‌ها مشخص است، از اپ‌های فروشگاهی برای فروش کالا یا خدمات استفاده می‌شود 

اپلیکیشن آموزشی

اگر صاحب محتوای آموزشی هستید  یا مدیر یک آموزشگاه می‌باشید، طراحی اپلیکیشن آموزشی میتواند برای شما بسیار مفید باشد. در این نوع اپلیکیشن‌ها شما میتوانید محتوای آموزشی خود را بصورت رایگان یا در ازای دریافت مبلغی به شکل پرداخت درون برنامه‌ای در اختیار کاربران خود قرار بدهید. همچنین میتوانید کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی آنلاین را در اپلیکیشن خود برگزار کنید. از دیگر ویژگی‌های این نوع اپلیکیشن‌ها امکان ثبت نام کلاس‌های حضوری نیز می‌باشد که میتواند به نوبه خود کمک بسیار زیادی به برند سازی شما بکند.